Ένα από τα εργοτάξια όπου έχουν αρχίσει οι εργασίες για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, που θα θα συνδέει τον Κίσσαμο, στο δυτικό άκρο της Κρήτης, με τη Σητεία στο ανατολικό, επισκέφτηκε το πρωί ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου.
Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για την πρόοδο στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ένα από τα πέντε επιμέρους τμήματα του νέου αυτοκινητοδρόμου, μήκους 14 χιλιομέτρων, το οποίο συμβασιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον γίνεται πραγματικότητα μέσω δημόσιας επένδυσης ύψους 186 εκατομμυρίων ευρώ, που καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.
Το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ είναι η καλύτερη απάντηση στην τοξικότητα του ΣΥΡΙΖΑ
«Πιστεύω ότι αυτό το εργοτάξιο το οποίο βλέπετε ανοιχτό πίσω μας είναι η καλύτερη απάντηση την οποία μπορεί η κυβέρνησή μας να δώσει σε αυτήν την τοξικότητα την οποία επιχειρεί για ακόμα μία φορά να καλλιεργήσει η αξιωματική αντιπολίτευση», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, που είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.
«Όταν δεν έχεις να πεις τίποτα στους πολίτες για το πώς οραματίζεσαι το μέλλον, αλλά όταν δεν μπορείς ούτε να υπερασπιστείς το παρελθόν σου, διότι αυτό φέρνει στη μνήμη εξαιρετικά επώδυνες αναμνήσεις, τότε καταλήγεις να κάνεις το μόνο το οποίο ξέρεις: να διχάζεις, να πολώνεις και να επιχειρείς να κυλήσεις την πολιτική ζωή του τόπου στη λάσπη. Εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτή την πορεία. Θα επιμείνουμε μέχρι την τελευταία στιγμή να υλοποιούμε το κυβερνητικό μας έργο: θα δημιουργούμε νέες δουλειές, θα υλοποιούμε μεγάλα έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως εξάλλου το κάνουμε ήδη, και θα μιλάμε στον ελληνικό λαό για το σχέδιό μας για ένα μέλλον, με περισσότερες και καλύτερες δουλειές και καλύτερα εισοδήματα για όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
ΒΟΑΚ: Ένα έργο πνοής για την Κρήτη
«Είναι ένα έργο πνοής για την Κρήτη, είναι ένα σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας ώστε να θρηνούμε λιγότερες ζωές στην άσφαλτο. Είναι ένα έργο το οποίο σηματοδοτεί το λαμπρό μέλλον που έχει το νησί μας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τον νέο οδικό άξονα, που θα εκτείνεται με ενιαία χάραξη σε μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα συνδέει το δυτικό άκρο της Κρήτης με το ανατολικό.
«Είναι ένα έργο εμβληματικό, ένα έργο πνοής, θα έλεγα ένα έργο το οποίο και για μένα έχει μία ξεχωριστή σημασία, για το νησί μου, για τον τόπο μου. Ένα έργο στο οποίο πιστέψαμε από την πρώτη στιγμή, το οποίο καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε, να το οικοδομήσουμε με έναν τρόπο που να το καταστήσουμε βιώσιμο, γιατί θέλω να θυμίσω ότι ουσιαστικά παραλάβαμε ένα έργο κλινικά νεκρό.
Σήμερα λοιπόν εδώ, από την άλλη πλευρά της Κρήτης, από το Λασίθι, ξεκινάει ουσιαστικά το πρώτο τμήμα αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο έχει ακόμα δύο μεγάλες φάσεις. Αυτό το κομμάτι κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση αποκλειστικά από το Ταμείο Ανάκαμψης και υπάρχουν δύο ακόμα τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα τα οποία θα κατασκευαστούν. Το ένα με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και το δεύτερο με τη σύμβαση παραχώρησης.
Οι διαγωνιστικές διαδικασίες είναι πολύ προχωρημένες. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή σημαντικών σχημάτων σε αυτούς τους διαγωνισμούς. Και σήμερα πια μπορούμε να το πούμε με απόλυτη βεβαιότητα ότι, ναι, ο Βόρειος Οδικός Άξονας που ξεκινάει ουσιαστικά σήμερα θα κατασκευαστεί, θα υλοποιηθεί», επεσήμανε ο Πρωθυπουργός.
«Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική, θα σας έλεγα μια πολύ ιστορική μέρα για την Κρήτη. Γιατί μετά από πολλές δεκαετίες βρισκόμαστε στο πρώτο εργοτάξιο του ΒΟΑΚ», σημείωσε από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο προϋπολογισμός για το σύνολο των έργων υπερβαίνει τα 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει ήδη εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
Εκτός από τη ριζική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ θα διευκολύνει τις μετακινήσεις, προς όφελος των πολιτών, του τουρισμού και του εμπορίου, ενώ παράλληλα θα τονώσει την απασχόληση στο νησί.
Η υλοποίηση του έργου κατέστη εφικτή χάρη σε μεγάλες και επίμονες προσπάθειες, καθώς το καλοκαίρι του 2019 υπήρχε μόνο ένα ανεδαφικό σχέδιο, με μηδενική μελετητική ωριμότητα και χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη ή πλάνο χρηματοδότησης.
Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί αντανακλάται στο σκέλος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ενώ κοντά στη συμβασιοποίηση βρίσκονται και τα δύο μεγαλύτερα τμήματα του ΒΟΑΚ, το κομμάτι από τα Χανιά έως το Ηράκλειο, που θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης, και το σκέλος από τον Κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη, που θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.
Παράλληλα με τα νέα οδικά έργα, ωριμάζουν οι μελέτες και για τη σύνδεση της Σούδας με το αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ένα χαρτοφυλάκιο επτά έργων, εκ των οποίων τέσσερα έχουν ολοκληρωθεί, για την αποτροπή κατολισθήσεων σε στοχευμένες θέσεις.
Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης. Τον συνόδευσαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Λασιθίου της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο Υφυπουργός Αθλητισμού και βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης, ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Μάξιμος Σενετάκης, ο βουλευτής Ρεθύμνης της ΝΔ Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ Παύλος Μαρινάκης και ο Γραμματέας Οργανωτικού και Διευθυντής του Γραφείου του Προέδρου της ΝΔ, Στέλιος Κονταδάκης.